راهنما خرید بهترین هارد اکسترنال

یک وسیله پشتیبان گیری برای همه افراد ضروری است. امروزه بیشتر مردم برای این کار از هاردهای اکسترنال استفاده می کنند. هارد اکسترنال سبک، کوچک و  قابل حمل است و همیشه می توانیم  آن را همراه خود داشته باشیم. این نوع هارد معمولا برای ذخیره اطلاعات با حجم بالا استفاده می شوند و می توانیم از آن ها در کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ ها و گوشی موبایل و کنسول های بازی استفاده کنیم.

برای خرید بهترین هارد اکسترنال باید نکاتی را در نظر بگیریم اینکه هارد اکسترنال چه برندی بخریم خوبه؟ هارد ssd بخرم یا معمولی؟ هارد با چه ظرفیتی بخرم؟ قیمت هاردهای اکسترنال چنده؟

مشاهده محصول

هنگام خرید بهترین هارد اکسترنال، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. ممکن است با تفاوت بین محصولات یا کلمات اختصاری زیادی که فروشگاه ها استفاده می کنند گیج شوید. ما در این مطلب انواع هاردهای اکسترنال، مشخصات، مزایا و معایب شان، ویژگی هایی که دارند و بهترین هارد اکسترنال متناسب با نیازتان را به شما معرفی می کنیم. اگر به دنبال خرید بهترین هارد اکسترنال با کیفیت و قیمت مناسب هستید، اگر هارد اکسترنال ضد آب یا ضد ضربه می خواهید، اگر هاردی می خواهید که به دستگاه های مختلفی مثل لپ تاپ یا کنسول بازی وصل شود در این راهنمای خرید همراه ما باشید. 

مقاله مرتبط : بهترین میکروفون یقه ای

هارد اینترنال در مقابل هارد اکسترنال

یکی از مهمترین مواردی که باید در مورد هارد دیسک های اکسترنال مورد توجه قرار گیرد، تفاوت آنها با هارد دیسک های داخلی است. هر دو واحد ذخیره سازی رایانه هستند، اما به روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. هارد های اینترنال یا داخلی در اجزای سخت افزاری رایانه قرار دارند و چیزی نیستند که بتوانید به راحتی از سیستم حذف کنید. این درایورها همچنین توسط سیستم برای ذخیره عناصر اصلی نرم افزار رایانه مانند سیستم عامل، وسایر اطلاعات استفاده می شود.

هارد اینترنال در مقابل هارد اکسترنال
هارد اینترنال در مقابل هارد اکسترنال

برخلاف هاردهای داخلی، هارد اکسترنال مستقل بوده و می تواند از کامپیوتر جدا شود. آن ها مستقل هستند و تا زمانی که سیستم بتواند از قالب پرونده های ذخیره شده در درایو پشتیبانی کند، می تواند با سیستم های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. این هارد ها در یک پوسته محافظ قرار گرفته می گیرند تا از آسیب رساندن به هرگونه اطلاعات ذخیره شده جلوگیری شود.

مشاهده محصول

احتمالاً بزرگترین تفاوت بین دو نوع درایو اتصال کابلی است که برای انتقال اطلاعات به رایانه از آنها استفاده می کنند. HDD های داخلی معمولاً از یک رابط SATA استفاده می کنند که مستقیماً به مادربرد متصل می شود.

پیشنهاد می کنم راهنمای خرید تلویزیون را نیز بخوانید.

هاردهای اکسترنال می توانند از چندین اتصال مختلف استفاده کنند مانند:

  • USB
  • USB C (معروف به USB Type-C)
  • eSATA
  • Firewire (400 یا 800)

چرا یک نسخه پشتیبان تهیه کنید؟ برای اطمینان از اینکه همه اطلاعات حیاتی شما ایمن هستند، مهم نیست که چه اتفاقی برای رایانه یا اتصال به اینترنت شما می افتد. همه چیز را به یک درایو خارجی ارسال کنید و از هارد به عنوان منبع ثانویه استفاده کنید.

هارد اکسترنال
هارد اکسترنال

اما با این وجود گزینه های زیادی که اکنون در دسترس است، از کجا شروع می کنید؟ برای آگاهی از چگونگی انتخاب هارد خارجی برای آرامش خاطر، ادامه مطلب را بخوانید.

ظرفیت هارد

مسلماً مهمترین مشخصات لازم برای خرید بهترین هارد اکسترنال فضای ذخیره سازی است. خرید یک دستگاه پرسرعت با رمزگذاری و دسترسی راحت به آن بسیار مهم است. پس چه سایزی بهترین است؟ این به خود شما بستگی دارد.

مشاهده محصول

اگر می خواهید دستگاهی مناسب برای انتقال اسناد، عکس ها یا سایر رسانه ها از یک دستگاه به دستگاه دیگر باشد یا فقط می خواهید فضای ذخیره سازی لپ تاپ یا رایانه خود را گسترش دهید، ممکن است یک فلش معمولی کافی باشد.

با یک هارد اکسترنال می توانید فضای ذخیره سازی تا 2 ترابایت را داشته باشید، اما آن ها هزینه زیادی دارند و کمی بزرگ هستند. در عوض، اگر می خواهید در هزینه خود صرفه جویی کنید و فضای زیادی لازم ندارید  یک فلش با ظرفیت 64 گیگابایت خریداری کنید.

ظرفیت هارد
ظرفیت هارد

اگر شما به ذخیره سازی خیلی بیشتر یا نگه داشتن طولانی مدت پرونده ها و پوشه ها علاقه دارید، چیز قابل توجه تری می خواهید. یک هارد 1 ترابایتی برای شما مناسب است. یا اگر می خواهید صدها فیلم ذخیره کنید امروزه هاردهایی موجود هستند که فضای چند ترابایتی را ارائه می دهند. به عنوان مثال، Seagate Backup Plus از ظرفیت 1 ترابایت تا 5 ترابایت را دارند. 

لطفا مقاله راهنمای کامل خرید بهترین ساعت دیجیتالی را نیز بخوانید.

SSD در برابر HDD

درایو های خارجی در دو نوع ارائه می شوند HDD و SSD. اساساً آنها دو روش مختلف برای ذخیره و دستیابی به داده ها هستند.

HDD ها (دیسک سخت) از دیسک های مغناطیسی چرخان برای ذخیره اطلاعات استفاده می کنند. هد خواندن و نوشتن این داده ها را در صورت لزوم تغییر می دهد، بنابراین چرخش آنها را می شنوید. SSD ها از ترانزیستورهای کوچک گیت در سلول ها استفاده می کنند که می توانند بر اساس پالس های الکتریکی روشن یا خاموش شوند. آنها هیچ قسمت متحرکی ندارند.

مشاهده محصول

SSD در برابر HDD
راهنمای خرید هارد اکسترنال

هاردهای SSD به طور قابل توجهی سریعتر از هاردهای  HDD است اما هزینه آنها بسیار بیشتر از هاردهای  HDD است، هاردهای HDD همچنین بزرگتر، کندتر هستند و به راحتی آسیب می بینند. برای هاردهای اکسترنال، معمولاً بهتر است SSD انتخاب کنید مگر در شرایط خاص.

سرعت انتقال

سرعت انتقال در انتخاب بهترین هارد اکسترنال فوق العاده مهم است. اگر مرتباً فایل ها را به یک هارد منتقل می کنید نمی توانید زیاد منتظر بمانید تا انتقال انجام شود.

مقاله مرتبط : راهنمای خرید بهترین مودم adsl خانگی

دو عامل اصلی در سرعت کار درایو شما نقش دارند: فناوری ذخیره سازی اساسی و کانکشنری که از آن استفاده می کند.

اگرچه برخی از هاردها از سایر دستگاه ها سریعتر هستند، اما به طور کلی، SSD ها می توانند داده ها را سریعتر از HDD پردازش کنند . SSD های خارجی گران تر از نسخه های HDD خود هستند و اغلب ظرفیت ذخیره سازی کمتری دارند. اما SSD های بزرگتری نیز وجود دارد که می توانید آنها را با قیمت مناسب خریداری کنید.

مشاهده محصول

هر یک از این پورت ها سرعت خواندن و نوشتن خاصی را به کاربر ارائه می دهد و باید در هنگام آماده شدن برای خرید درایو این نکته را در نظر بگیرید. اگر می خواهید مدت زمان افزودن یا بازیابی اطلاعات از درایو را کاهش دهید، باید هاردی را انتخاب کنید که سرعت خواندن و نوشتن سریعتر و دور در دقیقه بالاتر را برای HDD ارائه دهد. اگر خیلی به عملکرد سریع توجه ندارید، نیازی نیست که سرعت عاملی در تصمیم گیری شما باشد.

سرعت انتقال
راهنمای خرید هارد اکسترنال

USB 2.0 یک استاندارد قدیمی است و اگر کاری غیر از انتقال پرونده های کوچک به ندرت انجام می دهید، از آن اجتناب کنید. حداکثر سرعت انتقال آن فقط به 480 مگابیت بر ثانیه می رسد.

اتصالات USB فراتر از 2.0 می تواند تا حدی گیج کننده باشد. ممکن است مشخصات ذکر شده به عنوان USB 3.0، USB 3.1 Gen1 یا USB 3.2 Gen1 را مشاهده کنید. هر سه در اصل یکسان هستند و سرعت آنها را تا 5 گیگابیت بر ثانیه فراهم می کنند در همین حال، USB 3.1 Gen2 و USB 3.2 Gen2 نیز یکسان هستند، و انتقال 10 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می دهند.

برای مطالعه بیشتر مقاله راهنمای خرید کتاب برایان تریسی را نیز بخوانید.

قابلیت حمل و دوام

اگر می خواهید درایو خود را در برخی مواقع بیرون ببرید، قابلیت حمل و نقل ضروری است. باید سبک و کوچک باشد، بنابراین می توانید آن را در جیب یا کیف نگهداری کنید تا سریع به آن دسترسی پیدا کنید.

همه هاردهای خارجی سنگین نیستند، و برخی از آنها کوچک هستند، مانند Samsung T5، ظرفیت ذخیره سازی دیجیتال زیادی را ارائه می دهند در حالی که کوچک هستند. از طرف دیگر، SSD ها کمی کوچکتر از HDD  ها هستند.

مشاهده محصول

دلیل دیگر در نظر گرفتن SSD  آن ها بیش از HDD ها، دوام دارند در حالی که درایور های خارجی امروزی اغلب مجهز به محافظ هایی هستند تا از آنها در برابر آسیب محافظت کند، این دو فناوری از نظر فیزیکی بسیار متفاوت هستند.. SSD نسبت به هارد دیسک قدیمی از دوام بیشتری در برابر آسیب دیدن برخوردار است.

هارد اکسترنال
راهنمای خرید هارد اکسترنال

امنیت

اگر داده های ذخیره شده در درایو خارجی شما از هر لحاظ حساس هستند، رمزگذاری ایده خوبی است. بسیاری از هاردها با نرم افزارهای رمزگذاری سازگار هستند و این موارد برای اکثر افراد مناسب هستند.

 

سازگاری

هاردهای اکسترنال به طور منظم برای یک سیستم عامل خاص قالب بندی می شوند. به عنوان مثال، یک هارد اکسترنال با فرمت برای ویندوز 10 ممکن است در کار با MacOS مشکل داشته باشد و برعکس. برخی از هارد دیسک ها نیز به طور خاص برای لینوکس قالب بندی شده اند.

با این وجود این تنظیم برگشت پذیر نیست. می توانید یک هارد دیسک را مجدداً فرمت کنید یا آن را پارتیشن بندی کنید تا قابلیت های مختلفی داشته باشد. اما اگر می خواهید از این دردسر جلوگیری کنید، مطمئن شوید که هارد با سیستم عامل هدف سازگار است.

هارد اکسترنال
راهنمای خرید هارد اکسترنال

پیشنهاد می کنم مقاله راهنمای خرید ژل شستشوی صورت را نیز مطالعه نمایید.

انواع هارد اکسترنال

اکنون که شما از آنچه در حال خرید هستید فهمیدید، نکته مهم بعدی که باید در نظر بگیرید این است که چه نوع هارد اکسترنال را باید خریداری کنید. سه نوع هارد اکسترنال وجود دارد که مشاهده خواهید کرد و هرکدام موافقان و مخالفان خاص خود را دارند.

هارد اکسترنال 2.5 اینچی

هارددیسک های 2.5 اینچی اکسترنال یکی از بهترین هاردهای اکستنرال است که حاوی دیسک های کوچکتر و سبک وزن  هستند قابل حمل هستند. کاهش اندازه و قابلیت حمل آنها مزایای زیادی را ایجاد می کند. از معایب آن می توان به اندازه حافظه کمتر، RPM های پایین تر (گاهی اوقات) و فضای ذخیره سازی کمتر اشاره کرد.

مشاهده محصول

معمولاً افراد از این هاردها برای ذخیره سازی کم استفاده می کنند، اما اگر در حال ذخیره فایل های رسانه ای (تصاویر یا فیلم ها) در درایورهای ذخیره سازی مانند این هستید، ممکن است با کمبود فضای مواجه شوید  این کار به اندازه پرونده ها و دفعاتی که اطلاعات بیشتری به آنها اضافه می کنید بستگی دارد، اما برای ذخیره اطلاعات بیشتر، احتمالاً باید چیزی با ظرفیت ذخیره سازی بیشتر خریداری کنید.

هارد اکسترنال 2.5 اینچی
هارد اکسترنال 2.5 اینچی

هارد اکسترنال 3.5 اینچی

این هارددیسک های اکسترنال که بعضاً به دلیل بزرگی خود به آنها هارد اکسترنال رومیزی گفته می شود، دارای دیسک های چرخشی 3.5 اینچی هستند که داده ها در آن ذخیره می شود. بزرگتر بودن از نظر فیزیکی به این معنی است که پوشش این هاردها به طور قابل توجهی بزرگتر از انواع دیگر هاردها است و معمولاً چیزی که مردم به عنوان ذخیره سازی پشتیبان در کنار رایانه رومیزی خود ثابت نگه می دارند، است.

این هاردها ظرفیت ذخیره سازی بالایی دارند و اغلب توسط افرادی که فیلم، هزاران عکس با وضوح بالا ذخیره می کنند مناسب است. آنها یک راه حل بسیار مقرون به صرفه برای هرکسی که می خواهد ظرفیت ذخیره سازی رایانه خود را گسترش دهد، هستند و به راحتی جایگزین می شود.

هارد اکسترنال 3.5 اینچی
راهنمای خرید هارد اکسترنال

هارد SSD

هاردهای  SSD فناوری جدیدتری نسبت به HDD ها هستند که به جای چرخاندن دیسک هایی که از لیزر برای خواندن و نوشتن اطلاعات استفاده می کنند، داده ها را در تراشه های حافظه ذخیره می کنند. آنها سبک، سریعتر از HDD ها و کوچکتر از اکثر HDD ها هستند. در صورت افتادن یا ضربه خوردن توسط آنها، در معرض آسیب فیزیکی کمتری هستند. حافظه های SSD در بعضی مواقع می توانند از HDD گران تر باشند و اما اگر می خواهید ظرفیت ذخیره سازی بیشتری داشته باشید، و هزینه کمتر کنید، ممکن است این گزینه برای شما مناسب نباشد.

مشاهده محصول

هارد SSD
هارد SSD

 

هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book Desktop ظرفیت 8 ترابایت

هارددیسک «My Book Desktop» توسط شرکت «وسترن دیجیتال» طراحی و تولید شده است. ظرفیت این هارددیسک برابر با 8 ترابایت بوده که برای کاربرانی‌که اطلاعات زیادی برای ذخیره‌سازی دارند گزینه‌ی مناسبی است.

هارد دیسکMy Book Desktop با ظرفیت 8 گیگابایتی قابلیت ذخیره سازی 62 ساعت فیلم  4K یا 2.5 میلیون عکس  یا 130400 ساعت موسیقی را دارد و از طریق رابط USB3.0 به رایانه متصل می‌شود و اطلاعات را با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه منتقل می‌کند.

هارددیسک‌های اکسترنال به دو گروه قابل‌حمل و دسکتاپ تقسیم می‌شوند که با توجه به نوع استفاده، هر کدام می‌توانند کاربرد خاصی داشته باشند. هارددیسک My Book Desktop از نوع هارددیسک‌های رومیزی است. وسترن دیجیتال My Book Desktop انرژی خود را از طریق آداپتور برق شهری تأمین می‌کند که در جعبه محصول قابل ‌مشاهده است.

هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book Desktop ظرفیت 8 ترابایت
هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book Desktop ظرفیت 8 ترابایت

هارد دیسک My Book Desktop با سیستم‌عامل‌های رایج ازجمله نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل ویندوز سازگار است. هارددیسک‌های اکسترنال رومیزی راه‌حل بسیار خوبی برای نگه‌داری نسخه‌ی پشتیبان و آرشیو اطلاعات هستند. مهندسان شرکت وسترن دیجیتال هارد دیسک My Book Desktop را در ابعاد بسیار مناسبی تولید کرده‌اند.

این سبک از طراحی علاوه‌بر زیبایی بیشتر محصول باعث شده که فضای زیادی از میز کار توسط My Book Desktop اشغال نشود. اگر به‌دنبال یک محصول حرفه‌ای برای ذخیره‌سازی و آرشیو اطلاعات با امنیت بالا هستید، My Book Desktop می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد.

ویژگی های هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book Desktop

  • ظرفیت: 8 ترابایت
  • نوع اتصال: باسیم
  • نوع رابط: USB 3.0
  • مقاوم در برابر آب: خیر
  • مقاوم در برابر ضربه: خیر

مشاهده محصول

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 ظرفیت 1 ترابایت

هارد اکسترنال «HD710» محصول برند «ای‌دیتا» (ADATA) است. این هارد اکسترنال در زمره‌ی هاردهای اکسترنال مقاوم قرار می‌گیرد و مشخصاتی به آن اضافه شده است تا در برابر عوامل بیرونی مقاومت بیشتری داشته باشد. HD710 در برابر ضربه و سقوط از ارتفاع مقاوم است و حتی اگر شدیدترین ضربه‌ها به آن وارد شود، اطلاعات درون هارد به مخاطره نخواهند افتاد. ارتش ایالات متحده‌ی امریکا این قابلیت هارد ای‌دیتا را با استاندارد MIL-STD-810G 516.6 تایید کرده‌‎ است؛

همچنین HD710 از معیارهای استاندارد IP68 بهره می‌برد؛ معنای این استاندارد، مقاومت در برابر آب و گردوخاک است. این هارد حتی در صورت افتادن در آب شور هم آسیبی نمی‌بیند و قطره‌ای آب به درون آن نفوذ نخواهد کرد. سازنده‌ی محصول تضمین‌ کرده است که در صورت قرار گرفتن در شرایط جوی بیابان، غبار به درون محصول نفوذ نمی‌کند. اتصال هارد به کامپیوتر با استفاده از رابط USB 3.0 انجام می‌شود.

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 ظرفیت 1 ترابایت
هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 ظرفیت 1 ترابایت

کابل اتصال این هارد اکسترنال به کامپیوتر در شیاری که دور بدنه تعبیه شده‌ است، محکم می‌شود. این طراحی HD710، احتمال گم‌شدن کابل را به حداقل می‌رساند. یک LED آبی روی بدنه‌ی هارد کار شده که روشن‌بودن HD710 و انتقال اطلاعات را به کاربر نمایش می‌دهد. این هارد 1 ترابایت دارای رنگ‌بندی آبی، زرد و مشکی است.

ویژگی های هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 ظرفیت 1 ترابایت

  • ظرفیت: 1 ترابایت
  • نوع اتصال: باسیم
  • نوع رابط: USB 2.0، USB 3.0
  • مقاوم در برابر آب: بله
  • مقاوم در برابر ضربه: بله

هارددیسک اکسترنال ای دیتا مدل HD 680 ظرفیت 2 ترابایت

هارد اکسترنال «HD680»  از سری محصولات شرکت «ای دیتا» (ADATA) است  که با ظرفیت 2 ترابایت به بازار عرضه شده است. این محصول از طریق رابط USB3.1 به کامپیوتر متصل می‌شود. بهره بردن از رابط USB3.1 در این محصول باعث شده که بتواند اطلاعات را با سرعت زیاد انتقال دهد.

این محصول بدنه‌ای مستحکم با پوشش سیلیکونی دارد که قادر است در برابر سقوط و ضربات نسبتاً سخت مقاومت کند. وزن این هارد 270 گرم است و می‌‌توان آن را در کیف لپ‌تاپ خود قرار داده و همیشه با خود همراه داشت. هارد  HD680با سیستم‌عامل‌های مختلف از جمله نسخه‌های گوناگون سیستم‌عامل ویندوز و مک به‌خوبی سازگار است. این محصول در سه رنگ آبی، مشکی و زرد روانه بازار شده است. این محصول شرکت ای دیتا ولتاژ 900 میلی‌آمپری دارد. گفتنی است همراه با این هارددیسک اکسترنال یک کابل USB 3.1 هم به بازار عرضه شده است که انتقال سریع اطلاعات را تضمین می‌کند.

هارددیسک اکسترنال ای دیتا مدل HD 680 ظرفیت 2 ترابایت
هارددیسک اکسترنال ای دیتا مدل HD 680 ظرفیت 2 ترابایت

ویژگی های هارد دیسک اکسترنال ای دیتا مدل HD 680 ظرفیت 2 ترابایت

  • ظرفیت: 2 ترابایت
  • نوع اتصال: باسیم
  • نوع رابط: USB 3.1

هارد اکسترنال Silicon Power مدل Armor A80 ظرفیت 2 ترابایت

شرکت «سیلیکون پاور» (Silicon Power) این سری از هارددیسک‌های اکسترنال خود را با نام آرمور (Armor) به معنای زره یا ضدگلوله به بازار ارائه کرده است. البته این نام‌گذاری بی‌دلیل نبوده، زیرا این سری از هارددیسک‌ها که A80 هم عضو آن‌هاست، در برابر آب، ضربه، گرد و خاک، فشار و لرزش مقاوم هستند و این خاصیت‌ها در آزمایش‌های مختلف سیلیکون‌پاور به اثبات رسیده است.

هارد اکسترنال Silicon Power مدل Armor A80 ظرفیت 2 ترابایت
هارد اکسترنال Silicon Power مدل Armor A80 ظرفیت 2 ترابایت

نام انتخاب‌شده برای این سری از هارددیسک‌ها هم به همین دلیل است. این هارددیسک اکسترنال 2 ترابایتی از رابط پرسرعت USB 3.0 بهره می‌برد و در عین حال با رابط‌های قدیمی‌تر مانند USB 2.0 نیز سازگار است. هارد دیسک A80 انرژی مورد نیاز خود را نیز از همین رابط USB تامین می‌کند و این کار را به صورت هم‌زمان در حال تبادل اطلاعات انجام می‌دهد.

این هارددیسک برای افرادی که بیشتر زمان خود را در حال حرکت هستند و یا افرادی که می‌خواهند اطلاعات مهم خود را همیشه همراه داشته باشند و نمی‌خواهند نگران ازبین‌رفتن اطلاعات بر اثر آسیب و خطرات ناگهانی باشند، بسیار مناسب است.

ویژگی های هارد اکسترنال Silicon Power مدل Armor A80 ظرفیت 2 ترابایت

  • ظرفیت: 2 ترابایت
  • نوع اتصال: باسیم
  • نوع رابط: USB 2.0، USB 3.0
  • مقاوم در برابر آب: بله
  • مقاوم در برابر ضربه: بله

هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Advance ظرفیت 2 ترابایت

هارد «Canvio Advance» محصولی از شرکت «توشیبا» است که از طریق درگاه USB3.0 به کامپیوتر متصل می‌شود. شرکت توشیبا یکی از برندهای معتبر در حوزه‌ی تولید تجهیزات ذخیره‌سازی است که حافظه‌ی داخلی بسیاری از لپ‌تاپ‌ها و هاردهای اکسترنال ساخته شده توسط شرکت‌های دیگر را تولید می‌کند. بهره بردن از درگاه USB3.0 به عنوان رابط هارد با کامپیوتر باعث شده که کاربر بتواند با سرعت زیاد به انتقال اطلاعات بپردازد. این هارد از نوع اکسترنال بوده و برای تامین انرژی خود نیازی به آداپتور برق ندارد.

هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Advance ظرفیت 2 ترابایت
هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Advance ظرفیت 2 ترابایت

این موضوع باعث شده که از Canvio Advance بتوان در هر زمانی به راحتی استفاده کرد. طراحی مینیمال در این محصول آن‌را به یک هارد اکسترنال بسیار شیک تبدیل کرده است. شرکت توشیبا همراه با ارائه‌ی Canvio Advance نرم‌افزاری را برای تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان از هارد توسعه داده است که می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

با توجه به آن‌که هارد اکسترنال Canvio Advance در رنگ‌های مختلفی ارائه شده، می‌توان با هر سلیقه‌ای دست به انتخاب زد. هارد Canvio Advance ابعاد و وزن بسیار مناسبی دارد و کاربر می‌تواند آن را در کیف لپ‌تاپ خود قرار داده و همیشه با خود همراه داشته باشد.

مشاهده محصول

ویژگی های هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Advance ظرفیت 2 ترابایت

  • ظرفیت: 2 ترابایت
  • نوع اتصال: باسیم
  • نوع رابط: USB 3.0
  • مقاوم در برابر آب: خیر
  • مقاوم در برابر ضربه: خیر

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD720 ظرفیت 1 ترابایت

هارددیسک‌های اکسترنال از جذاب‌ترین وسایل ذخیره‌سازی اطلاعات به‌شمار می‌روند که به ‌دلیل قیمت مناسب و قابل‌حمل‌بودن، در میان افراد مختلف ضریب نفوذ بالایی دارند. هارددیسک اکسترنال «HD720» یک محصول ضدضربه و ضدآب است که در برابر حوادث فیزیکی پیش‌بینی‌نشده مقاومت زیادی دارد و قادر است در هر شرایطی از اطلاعات شما محافظت کند.

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD720 ظرفیت 1 ترابایت
هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD720 ظرفیت 1 ترابایت

روکش بیرونی HD720 از پلاستیک نرم ساخته شده و به‌واسطه‌ی این لایه‌ی الاستیک می‌تواند سخت‌ترین ضربات را دفع کند. این هارددیسک از رابط USB 3.0 برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند و سرعت مناسبی هم دارد. این هارد در سه رنگ مشکی، سبز فسفری و آبی فیروزه‌ای تولید شده‌ است.

ویژگی های هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD720 ظرفیت 1 ترابایت

  • ظرفیت: 1 ترابایت
  • نوع اتصال: باسیم
  • نوع رابط: USB 2.0، USB 3.0
  • مقاوم در برابر آب: بله
  • مقاوم در برابر ضربه: بله

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements ظرفيت 2 ترابایت

هارددیسک‌ اکسترنال مدل «Elements» محصول شرکت «وسترن دیجیتال» (Western Digital) است. این هارد اکسترنال از طراحی زیبا با ابعاد کوچک و وزن سبک بهره می‌برد و دارای هد 2.5اینچی است. هارد Elements شباهت زیادی با هارددیسک‌های سری «مای پاسپورت» (My Passport) شرکت وسترن دیجیتال دارد. طراحی باریک هارددیسک اکسترنال Elements به نحوی است که حس خوبی از ذوق و هنر طراحان را در ذهن متبادر می‌کند و باعث می‌شود از داشتنش به خود ببالید.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements ظرفيت 2 ترابایت
هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements ظرفيت 2 ترابایت

این محصول به‌خاطر طراحی باریکش به‌راحتی درون کیف لپ‌تاپ یا کوله‌پشتی جای می‌گیرد و حجم زیادی اشغال نمی‌کند. این هارد دیسک دو ترابایت کمی ضخیم‌تر و سنگین‌تر از هارد یک‌ترابایتی همین مدل است.هارددیسک Elements از رابط پرسرعت USB 3.0 برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند که به‌صورت تئوریک قادر است اطلاعات را با حداکثر سرعت پنج گیگابیت بر ثانیه (640 مگابایت بر ثانیه) منتقل کند؛ البته اگر لپ‌تاپی در اختیار دارید که به نسخه‌های قبلی پورت USB مجهز است و تصمیم به تهیه‌ی این هارددیسک گرفته‌اید، نباید هیچ نگرانی‌ای به دل راه دهید؛

چرا که پورت USB3.0 از نسخه‌ی 2.0 و 1.1 هم پشتیبانی می‌کند. این محصول خوش‌ساخت و قابل اطمینان، انرژی مورد نیاز خود را از طریق رابط USB تأمین می‌کند؛ بنابراین نیازی نیست یک آداپتور برق با وزن اضافی را همیشه همراه خود داشته باشید. قابلیت پشتیبان‌گیری دستی و خودکار و سازگاری با نرم‌افزار امنیتی و انحصاری SmartWare وسترن دیجیتال از دیگر قابلیت‌های این هارددیسک هستند.

مشاهده محصول

هارد Elements از ابتدا برای استفاده در کامپیوترهای ویندوزی (Windows) طراحی شده است و در حالت پیش‌فرض با فایل‌سیستم NTFS عرضه می‌شود؛ البته کاربران سیستم‌عامل مک (Mac) هنوز قادرند این هارددیسک را تهیه کرده و به انتخاب خودشان با فایل‌سیستم اختصاصی مک فرمت کنند.

ویژگی های هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements ظرفيت 2 ترابایت

  • ظرفیت: 2 ترابایت
  • نوع اتصال: باسیم
  • نوع رابط: USB 2.0، USB 3.0
  • مقاوم در برابر آب: خیر
  • مقاوم در برابر ضربه: خیر

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro ظرفيت 1 ترابایت

هارد اکسترنال «HD710 Pro» محصولی از برند «ای‌دیتا» (ADATA) است. این هارداکسترنال در گروه هاردهای ضد ضربه و مقاوم دسته‌بندی می‌شود. بدنه‌ی هارد از جنس پلاستیک سیلیکونی ساخته شده که قادر است ضربه‌های وارده به محصول را به میزان مناسبی دفع کند. سنسور G Shock که درون HD710 Pro به کار رفته، هنگام وارد شدن شوک و ضربه به هارد مانع از آسیب‌رسیدن به اطلاعات هارد می‌شود؛

همچنین قدرت هارد HD710 Pro در جذب و دفع ضربه آن‌قدر خوب بوده که استاندارد نظامی MIL-STD-810G  516.6 هم به آن تعلق گرفته است. تمام شکاف‌ها و درزهای بدنه‌ی هارد به طرزی پوشانده شده‌اند که قطرات آب و ذرات گردوغبار نمی‌توانند به درون محصول نفوذ کنند. این ویژگی، هارد HD710 Pro را موفق به دریافت استاندارد IP68 کرده ‌است. اتصال هارد اکسترنال HD710 Pro با استفاده از کابل USB برقرار می‌شود که می‌تواند با سرعت زیاد، اطلاعات شما را جابه‌جا کند. این هارد یک‌ترابایتی با سیستم‌عامل‌های ویندوز XP/Vista/7/8/8.1/10، مکینتاش 10.6 و بعد از آن، لینوکس کرنل 2.6 و بعد از آن قابل کارکردن است. طول، عرض و ضخامت آن به ترتیب ۱۳۳، ۹۸ و ۲۱ میلی‌متر و وزن ۲۷۰گرم است.

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro ظرفيت 1 ترابایت
هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro ظرفيت 1 ترابایت

برای استفاده از سرعت زیاد رابط USB 3.1، باید این پورت را در کامپیوتر یا لپ‌تاپ‌تان داشته باشید؛ درغیراین‌صورت، هارد با سرعت استانداردهای پایین‌تر کار خواهد کرد. پورت USB به‌کاررفته در HD710 Pro توسط یک درپوش سیلیکونی پوشانده می‌شود تا آب و خاک نتواند به درون هارد نفوذ کند. این هارد اکسترنال در چهار رنگ آبی، قرمز، مشکی و زرد تولید شده و در ظرفیت‌های یک، دو، سه و چهار ترابایت قابل تهیه است. گفتنی است که ظرفیت ۳ ترابایت در رنگ‌های آبی، قرمز و مشکی و ظرفیت ۴ ترابایت، تنها در رنگ مشکی ارائه می‌شود و باقی ظرفیت‌ها در تمام رنگ‌ها عرضه شده‌اند.

ویژگی های هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro ظرفيت 1 ترابایت

  • ظرفیت: 1 ترابایت
  • نوع اتصال: باسیم
  • نوع رابط: USB 3.1
  • مقاوم در برابر آب: بله
  • مقاوم در برابر ضربه: بله

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710M Pro ظرفیت 2 ترابایت

هارد «HD710M Pro» محصولی از شرکت «ای دیتا» است که از طریق رابط USB3.1 به کامپیوتر متصل می‌شود. بهره بردن از رابط USB3.1 در این محصول باعث شده که بتواند اطلاعات را با سرعت زیاد انتقال دهد. این محصول به بدنه‌ای با طراحی کماندویی تجهیز شده که باعث زیبایی بیشتر در آن و انتقال حس حرفه‌ای بودن به کاربر شده است. طراحی قسمت درگاه در هارد HD710M Pro به گونه‌ای است که می‌توان کابل آن را جدا کرد تا به این صورت حمل آن آسان‌تر شود.

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710M Pro ظرفیت 2 ترابایت
هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710M Pro ظرفیت 2 ترابایت

وزن این هارد 270 گرم بوده که به راحتی می‌‌توان آن را در کیف لپ تاپ خود قرار داده و همیشه با خود همراه داشت. جنس بدنه‌ی هارد HD710M Pro از پلاستیک مقاوم در برابر شوک است. در قسمت درگاه این هارد شرکت ای دیتا یک محافظ قرار داده است تا هنگام استفاده نکردن از هارد بتواند از درگاه هارد اکسترنال محافظت کند. هنگامی که قسمت درگاه این محصول بسته باشد، می‌تواند در برابر نفوذ آب و غبار مقاوم باشد.

هارد HD710M Pro با سیستم‌عامل‌های مختلف از جمله نسخه‌های گوناگون سیستم عامل ویندوز و مک به خوبی سازگار است.

ویژگی های هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710M Pro ظرفیت 2 ترابایت

  • ظرفیت: 2 ترابایت
  • نوع اتصال: باسیم
  • نوع رابط: USB 3.1
  • مقاوم در برابر آب: بله
  • مقاوم در برابر ضربه: خیر

هارددیسک اکسترنال ای دیتا مدل HD650 ظرفیت 4 ترابایت

هارد دیسک HD650 نمونه‌ای دیگر از هاردهای تحسین برانگیز ضد ضربه کمپانی ای دیتا است که پس از مدل پرفروش HD710 است که سال گذشته به بازار عرضه شده بود، به تازگی (اوایل سال 2014) به بازار عرضه گردیده است. بدنه این هارد دیسک از سه لایه مواد سیلیکونی و اکریلیک ساخته شده است که فوق‌العاده مستحکم، مقاوم و ضد خش است و این هارد را برای کاربرانی که همیشه در حال حرکت هستند و سبک زندگی فعال و پرجنب و جوشی دارند و به عملکرد ضد ضربه بودن نیاز دارند، ایده‌آل ساخته است.

هارددیسک اکسترنال ای دیتا مدل HD650 ظرفیت 4 ترابایت
هارددیسک اکسترنال ای دیتا مدل HD650 ظرفیت 4 ترابایت

همانطور که گفتیم این هارد دیسک به صورتی طراحی شده است تا از اطلاعات ارزشمنده ذخیره شده در مقابل برخوردها و ضربات ناگهانی، محافظت کند. HD650 دارای یک LED آبی رنگ است که وضعیت انتقال داده‌ها و روشن بودن دستگاه را به شما نشان می‌دهد. این هارد دیسک در 4 ترابایت در اختیار شماست.

ویژگی های هارددیسک اکسترنال ای دیتا مدل HD650 ظرفیت 4 ترابایت

  • ظرفیت: 4 ترابایت
  • نوع اتصال: باسیم
  • نوع رابط: USB 2.0، USB 3.1
  • مقاوم در برابر آب: خیر
  • مقاوم در برابر ضربه: بله

نتیجه گیری

هاردهای اکسترنال دو نوع هستند HDD و SSD. همچنین هاردهای دارای انواع حافظه هستند اما هاردهای SSD نسبت به هاردهای HDD دارای حافظه کمتری و همچنین گرانتر از آن ها می باشند. هاردهای SSD محکم تر از هاردهای HDD هستند. و  برای افتادن یا ضربه دیدن از هاردهای HDD مقاوم تر هستند. اما اگر می خواهید یک هارد معمولی با ظرفیت بالا خریداری کنید هاردهای HDD مناسب و مقرون به صرفه هستند. در این مقاله انواع هارد را در قیمت های مختلف به شما معرفی کردیم. امیدواریم که راهنمای خرید بهترین هارد اکسترنال برای شما مفید بوده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا